Yhdistys

Vuonna 2023 puheenjohtajana jatkaa viidettä vuotta Nina Strandén ja varapuheenjohtajana Carita Sipilä, sihteerinä jatkaa edelleen Johanna Valkeavirta, ja uudeksi rahastonhoitajaksi valittiin Päivi Riihimäki. Muut hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Riinamaria Söderberg, Mervi Kauppila ja Kaija Hietanen. Varajäseniksi valittiin Anne Mattila, Laura Korpinen, Reetta Angelvo-Riipinen, Teija Makkonen, Anne-Mari Säteri ja Marika Sorja, joka hoitaa somevastaavana facebook ja twitter tiliämme. Marika Sorjalle voi laittaa myös blogi tai muun kirjoituksen jaettavaksi.

“Vuosi 2023 on erittäin tärkeä vaalivuosi, eduskuntavaalit käydään 2.4.2023. Naisia on eduskuntavaaleissa ehdolla Mari Rantanen, Teija Makkonen, Marika Sorja, Marika Pakkanen, Laura Jokela, Nina Strandén ja Tanja Heiskanen. Osallistumme piirin vaalitapahtumiin tuoden esille omia vaaliteemojamme sekä myös perusnaisten yhteisiä näkökulmia. Jatkamme edelleen työtä naiskannatuksen kasvattamiseksi Helsingissä”, toteaa puheenjohtaja Nina Strandén.

Vuonna 2022 jatkaa edelleen yksimielisesti puheenjohtajaksi valittu Nina Strandén ja varapuheenjohtajana Anette Bärlund, joka hoitaa myös Facebook ja Instragramtiliämme. Sihteerinä jatkaa edelleen Johanna Valkeavirta, uudeksi rahastonhoitajaksi valittiin Mira Korhonen-Low. Muut hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Kaija Hietanen, Päivi Riihimäki, Carita Sipilä ja Riinamaria Söderberg. Varajäseniksi valittiin Mervi Kauppila, Reetta Angelvo-Riipinen, Pia Puro, Anne Mattila, Alisa Leppäkoski, Teija Makkonen ja Natalia Gullstén. Lisäksi tiedotustiimiimme kuuluu Marika Sorja, joka hoitaa twitter tiliämme.

“Vuonna 2022 on välivuosi, mutta eduskuntavaalit häämöttävät jo näköpiirissä, joten aloitamme jo keväällä vaalisuunnittelun syksyn alkustarttia ja seuraavan kevään tehokasta toimintaa ja kampanjointia varten.

Olemme saaneet koko ajan lisää jäseniä ja toivotamme kaikki edelleen tervetulleiksi mukaan toimimaan puolueen hyväksi. Toivottavasti pääsemme tänä vuonna teltoille ja järjestämään erilaisia tapahtumia ilman ylimääräisiä rajoituksia ja suosituksia.

Ensimmäinen tapahtuma on Hakaniemen markkinat sunnuntaina 6.2., johon osallistumme yhdessä valtuustoryhmän ja piirin kanssa. Tervetuloa juttelemaan päivänpolttavista asioista. On tärkeä tuoda esille myös naisnäkökulmaa”, pohtii puheenjohtaja Nina Strandén.

Puheenjohtajaksi vuodelle 2021 valittiin yksimielisesti jatkoon Nina Strandén ja varapuheenjohtajaksi Anette Sohlman, joka hoiti viime vuoden loppupuolella jo sihteerin tehtäviä. Tälle vuodelle sihteeriksi valittiin Johanna Valkeavirta, rahastonhoitajaksi Nina Koskela, toiminnanjohtajaksi Natalia Gullstén ja somevastaavaksi Alisa Leppäkoski. Muut hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Kaija Hietanen, Anne Mattila, Carita Sipilä ja Reetta Angelvo-Riipinen. Varajäseniksi valittiin lisäksi Erja Kouvo, Sari Petäjäjärvi ja Riinamaria Söderberg.

“Mitä viime vuodesta 2020 jäikään PerusNaiset Helsinki ryn puheenjohtajana mieleen? Korona, etätyöt, tapahtumien peruuntuminen. Meillä oli hyvät suunnitelmat ja paljon erilaisia tapahtumia mietittynä, mutta korona sotki ne kaikki. Hakaniemen torille ulkoilmaan sentään päästiin jokusen kerran, vaikka niitäkin peruttiin.

Viime vuoden aikana saatiin kuitenkin paljon aikaiseksi, teimme kannanottoja päivähoitoon, lasten silpomisiin ja kela kyytien käyttöön liittyen. Kannanottomme perusteella saimme kela kyydeistä jutun myös Helsingin uutisiin. Lisäsimme näkyvyyttämme somessa; facebookissa, twitterissä ja instassa. Saimme paljon uusia jäseniä ja jäsenmäärämme onkin kaksinkertaistunut vuosien varrella.

Vuosi 2021 on tärkeä kuntavaalivuosi. PerusNaiset Helsinki ry jatkaa edelleen hyvää yhteistyötä piirin ja valtuustoryhmän kanssa puolueen parhaan mahdollisen vaalituloksen saamiseksi Helsinkiin”, toteaa puheenjohtaja Nina Strandén.

Vuonna 2020 puheenjohtajana valittiin jatkamaan vuoden 2019 puheenjohtaja Nina Strandén ja varapuheenjohtajana Marika Sorja. Sihteeriksi valittiin Laura Jokela, rahastonhoitajaksi Terttu Kirjavainen ja hallituksen jäseniksi Erja Kouvo, Anne Mattila ja Kaija Hietanen.

”PerusNaiset Helsinki ry jatkaa edelleen työtä puolueen hyväksi yhdessä piirin, valtuustoryhmän ja Perussuomalaisten nuorten kanssa. Me olemme mukana päivän politiikassa, järjestämme tapahtumia ja koulutusta sekä rohkaisemme naisia asettumaan ehdolle ja tarjoamme tukemme tuleville kuntavaaliehdokkaille”, toteaa vuoden 2020 puheenjohtaja Nina Strandén.

PerusNaiset Helsinki ry perustettiin Helsingissä 18.05.2016. Yhdistyksen ensimmäisenä puheenjohtajana toimi ensihoitaja, varavaltuutettu ja varakansanedustaja Mari Rantanen, joka nykyään toimii valtuutettuna ja kansanedustajana. Varapuheenjohtajana toimi lähihoitaja, Perussuomalaisten Nuorten hallituksen jäsen Marika Sorja, joka toimi vuonna 2018 myös Perussuomalaisten Nuorten pääsihteerinä ja yhdistyksen puheenjohtajana lokakuusta 2017 vuoden 2018 loppuun. Nykyään hän toimii valtuustoryhmän sihteerinä ja eduskunta-avustajana. Hallituksessa rahastonhoitajana toimi vuonna 2017 ja 2018 Nina Strandén, joka aloitti opinnot syksyllä 2017 Helsingin yliopistossa. Hän toimii valtuustoryhmän tiedottajana.

Yhdistyksen tavoitteena oli tuoda esiin helsinkiläisiä perussuomalaisia naisia sekä naisten ajamaa politiikkaa. Helsingissä oli selkeä tarve saada naisten oma yhdistystoiminta aktiivisesti käyntiin ja pyrkiä jatkuvaan vuoropuheluun kaupunkilaisten kanssa. PerusNaiset Helsinki ry. näkyy edelleen tapahtumissa eri puolella kaupunkia. Kutsumme mukaan toimintaamme ja jäseniksimme kaikenikäisiä naisia!

”Perussuomalaiset naiset ovat rohkeita, rehellisiä ja heikomman puolella. Me puhumme myös vaikeista asioista, ja sellaista poliittista vaihtoehtoa PerusNaiset Helsinki ry tarjoaa kaupunkilaisille”, toteaa yhdistyksen entinen puheenjohtaja Mari Rantanen.

Yhdistys on merkitty PRH:n rekisteriin 28.06.2016.