Yhdistys

Puheenjohtajaksi vuodelle 2021 valittiin yksimielisesti jatkoon Nina Strandén ja varapuheenjohtajaksi Anette Sohlman, joka hoiti viime vuoden loppupuolella jo sihteerin tehtäviä. Tälle vuodelle sihteeriksi valittiin Johanna Valkeavirta, rahastonhoitajaksi Nina Koskela, toiminnanjohtajaksi Natalia Gullstén ja somevastaavaksi Alisa Leppäkoski. Muut hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Kaija Hietanen, Anne Mattila, Carita Sipilä ja Reetta Angelvo-Riipinen. Varajäseniksi valittiin lisäksi Erja Kouvo, Sari Petäjäjärvi ja Riinamaria Söderberg.

”Mitä viime vuodesta 2020 jäikään PerusNaiset Helsinki ryn puheenjohtajana mieleen? Korona, etätyöt, tapahtumien peruuntuminen. Meillä oli hyvät suunnitelmat ja paljon erilaisia tapahtumia mietittynä, mutta korona sotki ne kaikki. Hakaniemen torille ulkoilmaan sentään päästiin jokusen kerran, vaikka niitäkin peruttiin.

Viime vuoden aikana saatiin kuitenkin paljon aikaiseksi, teimme kannanottoja päivähoitoon, lasten silpomisiin ja kela kyytien käyttöön liittyen. Kannanottomme perusteella saimme kela kyydeistä jutun myös Helsingin uutisiin. Lisäsimme näkyvyyttämme somessa; facebookissa, twitterissä ja instassa. Saimme paljon uusia jäseniä ja jäsenmäärämme onkin kaksinkertaistunut vuosien varrella.

Vuosi 2021 on tärkeä kuntavaalivuosi. PerusNaiset Helsinki ry jatkaa edelleen hyvää yhteistyötä piirin ja valtuustoryhmän kanssa puolueen parhaan mahdollisen vaalituloksen saamiseksi Helsinkiin”, toteaa puheenjohtaja Nina Strandén.

Vuonna 2020 puheenjohtajana valittiin jatkamaan vuoden 2019 puheenjohtaja Nina Strandén ja varapuheenjohtajana Marika Sorja. Sihteeriksi valittiin Laura Jokela, rahastonhoitajaksi Terttu Kirjavainen ja hallituksen jäseniksi Erja Kouvo, Anne Mattila ja Kaija Hietanen.

”PerusNaiset Helsinki ry jatkaa edelleen työtä puolueen hyväksi yhdessä piirin, valtuustoryhmän ja Perussuomalaisten nuorten kanssa. Me olemme mukana päivän politiikassa, järjestämme tapahtumia ja koulutusta sekä rohkaisemme naisia asettumaan ehdolle ja tarjoamme tukemme tuleville kuntavaaliehdokkaille”, toteaa vuoden 2020 puheenjohtaja Nina Strandén.

PerusNaiset Helsinki ry perustettiin Helsingissä 18.05.2016. Yhdistyksen ensimmäisenä puheenjohtajana toimi ensihoitaja, varavaltuutettu ja varakansanedustaja Mari Rantanen, joka nykyään toimii valtuutettuna ja kansanedustajana. Varapuheenjohtajana toimi lähihoitaja, Perussuomalaisten Nuorten hallituksen jäsen Marika Sorja, joka toimi vuonna 2018 myös Perussuomalaisten Nuorten pääsihteerinä ja yhdistyksen puheenjohtajana lokakuusta 2017 vuoden 2018 loppuun. Nykyään hän toimii valtuustoryhmän sihteerinä ja eduskunta-avustajana. Hallituksessa rahastonhoitajana toimi vuonna 2017 ja 2018 Nina Strandén, joka aloitti opinnot syksyllä 2017 Helsingin yliopistossa. Hän toimii valtuustoryhmän tiedottajana.

Yhdistyksen tavoitteena oli tuoda esiin helsinkiläisiä perussuomalaisia naisia sekä naisten ajamaa politiikkaa. Helsingissä oli selkeä tarve saada naisten oma yhdistystoiminta aktiivisesti käyntiin ja pyrkiä jatkuvaan vuoropuheluun kaupunkilaisten kanssa. PerusNaiset Helsinki ry. näkyy edelleen tapahtumissa eri puolella kaupunkia. Kutsumme mukaan toimintaamme ja jäseniksimme kaikenikäisiä naisia!

”Perussuomalaiset naiset ovat rohkeita, rehellisiä ja heikomman puolella. Me puhumme myös vaikeista asioista, ja sellaista poliittista vaihtoehtoa PerusNaiset Helsinki ry tarjoaa kaupunkilaisille”, toteaa yhdistyksen entinen puheenjohtaja Mari Rantanen.

Yhdistys on merkitty PRH:n rekisteriin 28.06.2016.