Silmittömän väkivallan on loputtava!

Helsingin PerusNaiset tuomitsee jyrkästi eilen Turussa tapahtuneen puukotusiskun ja vaatii Suomen hallitusta ryhtymään välittömiin toimiin uusien iskujen ehkäisemiseksi sekä pelastustoimen toimintaedellytysten turvaamiseksi ympäri maata. Silmitön väkivalta on saatava loppumaan, ja Suomen on näytettävä voimansa ja reagointikykynsä kriisin hetkellä.

”Terrori Euroopassa on saapumassa eri muodoissa myös kotimaahamme. Iskut väkijoukkoihin, siviileihin, naisiin ja lapsiin ovat keino hajottaa yhteiskuntaamme julmuudella. Meidän on vastattava taisteluun paitsi konkreettisilla turvallisuustoimenpiteillä myös pitämällä entistä tiukemmin kiinni länsimaisista arvoistamme ja vapaudestamme”, vaatii PerusNaiset Helsinki ry:n puheenjohtaja Mari Rantanen.

”Me suremme eilisen järjettömän iskun uhreja. Tapahtuneet koskettavat kaikkia suomalaisia, ja tahdomme ilmaista osanottomme uhrien omaisille. Nyt meidän on yhdessä varmistettava, ettei vastaavanlainen koskaan toistu, ja Suomi pystyy välttämään muiden maiden virheet. Tarvitsemme muutoksia lainsäädäntöön sekä poliisi- ja pelastustoimelle riittävästi resursseja auttaa hädän hetkellä”, huomauttaa varapuheenjohtaja Marika Sorja.